Marketingstrategie

Hoe de gekozen bedrijfs- en/of merkstrategie “vermarkten”?

Het antwoord is al simpel als moeilijk : door de focus te versmallen. Op die manier slaagt een bedrijf of merk er in zich te onderscheiden van zijn concurrenten en een plaats te verwerven in het hoofd van de particuliere of professionele consument.

  • Starbucks vernauwde zijn focus tot “high-end koffie” en werd aldus de grootste koffieketen ter wereld.
  • Dell vernauwde zijn focus tot “directe verkoop” en werd aldus de grootste PC-fabrikant.
  • The Body Shop vernauwde zijn focus tot “natuurlijke cosmetica” en werd aldus een sterk wereldmerk.

In essentie gaat marketing over focus en differentiatie. Het vermarkten van een bedrijf of merk moet erop gemaakt zijn om uw product of dienst te onderscheiden van al de andere, zelfs al is er nauwelijks verschil te merken. Een geslaagd marketingprogramma moet vertrekken van het concept “uitzonderlijkheid”. In het brein van de beoogde consument (particulier of professioneel) moet de suggestie worden gewekt dat er op de markt geen enkel product of dienst als het uwe is. Focus is de sleutel tot succesvol opzetten en implementeren van bedrijfs- of merkenstrategieën binnen de ultra-competitieve markt van vandaag.

Media Luna geeft marketingadvies via strategische workshops (halve dag of eendaagse workshop). Heeft u onvoldoende tijd of capaciteit om een helder marketingplan te schrijven? Ook hiervoor kan u beroep doen op Media Luna. De contactgegevens vindt u onder de rubriek Over ons.

zoek

Marketing Nieuws

  • Zes op tien Belgische bedrijven aanwezig op Facebook
    [lees verder]
  • Slechts 2,4% van Belgische bedrijven beschikt over Facebook-pagina
    [lees verder]
Volledig overzicht


Marketing Tips

Abonneer u nu op de Marketing Tip van de Week, uw wekelijks gratis marketing-tussendoortje dat u even laat stilstaan bij soms evidente, soms onverwachte marketingadviezen.

Voorbeelden


Abonneer


Media Luna Blog


Onze blog rond marketing, strategie en branding.
Check it out now!

Media Luna Video Report


Blijf gefocust, bekijk onze marketingvideo's!

MEDIA LUNA | Eduard Robeynslaan 12 | 3290 Diest
marc@media-luna.be | T +32 13 29 03 07 | F +32 13 50 00 35
Disclaimer
© Media Luna 2009